De bakker en zijn kruimelende broodjes
Jij en je bakker
maken een afspraak. Jij betaalt hem aan het eind van de maand een X bedrag en hij moet elke dag brood thuis leveren. Laten wij zeggen 10 puntjes. De bakker belooft je elke dag 10
puntjes van een bepaalde kwaliteit met als extra…warme broodjes. Jouw
verplichting is om elke maand achteraf te betalen. Een snelle berekening leert
dat je SRD 255 per maand moet uitgeven aan de bakker. Dit is schappelijk toch?
Alles gaat goed totdat je merkt dat de broodjes niet meer warm zijn. Enfin, tenminste heb je nog steeds tien broodjes. Na een tijdje gaat de kwaliteit van de puntjes achteruit. De broodjes brokkelen af, bederven of beschimmelen snel. Ach, je denkt ik eet ze toch dezelfde dag op dus…Maar dan begint de smaak te veranderen. Remember, je betaalt de bakker elke maand SRD 255.
Alles gaat goed totdat je merkt dat de broodjes niet meer warm zijn. Enfin, tenminste heb je nog steeds tien broodjes. Na een tijdje gaat de kwaliteit van de puntjes achteruit. De broodjes brokkelen af, bederven of beschimmelen snel. Ach, je denkt ik eet ze toch dezelfde dag op dus…Maar dan begint de smaak te veranderen. Remember, je betaalt de bakker elke maand SRD 255.
Een keertje, door
omstandigheden, kon je de bakker niet betalen voor zijn, eigenlijk slechte,
broodjes. Weet je wat de bakker doet? Hij stopte gelijk met het leveren van
zijn smakeloze broodjes. “Pay mi!”
Maar de service van de bakker bereikt een dieptepunt wanneer je op een dag niet tien, maar slechts drie broodjes krijgt aangeleverd. De bakker legt walo san uit waarom je drie broodjes hebt gekregen in plaats van tien. Daarbovenop eist hij nog steeds SRD 255 op. Korting? Minder betalen? Je gaat niet eten.
Maar de service van de bakker bereikt een dieptepunt wanneer je op een dag niet tien, maar slechts drie broodjes krijgt aangeleverd. De bakker legt walo san uit waarom je drie broodjes hebt gekregen in plaats van tien. Daarbovenop eist hij nog steeds SRD 255 op. Korting? Minder betalen? Je gaat niet eten.
Op een dag zeg je
aan de bakker dat je niet meer 10 broodjes wilt, maar slechts 5. De bakker zegt
dat je dan een boete moet betalen. Een boete van SRD 80. Dan pas krijg je vijf
in plaats van tien broodjes. Als je de bakker vraagt of hij gek is zegt hij:
“Dat zijn mijn regels!” Jouw reactie is waarschijnlijk: “Waarom moet ik voor bad service de volle pond betalen?”
Ik hoor mensen vaak klagen dat ze niet voor stroom willen betalen, want de elektriciteit valt steeds uit. Ik heb goed nieuws voor die mensen. Je betaalt simpelweg niets als de stroom is uitgevallen. Je meter draait niet dus je verbruikt niets. Hetzelfde geldt voor water. Geen water uit de kraan? Vervelend, maar je betaalt niets extra. Ze lijken op de bakker he?
Maar hoe staat het met Telesur? Zou er ook niet een soort meter moeten zijn? Je betaalt tot nu toe een vast bedrag voor internet. Als de service goed is zoals Telesur belooft, is er niets aan de hand. Maar als de service het laat afweten mag ik toch de terechte vraag stellen? “Waarom moet ik voor bad service de volle pond betalen?
Reacties
Een reactie posten